Senén Rouco

Últimos artículos publicados

08 jul 2024
Debate entre la generación Z y la millennial.

Generación Z vs «millennial»

El debate sobre la generación de cristal, salud mental, sexo y cuidado

ÁLEX LÓPEZ-BENITO, SENÉN ROUCO, JORGE PUBUL

30 may 2024
Francisco Fernández, fundador de Automoción Vilar do Colo

Francisco Fernández, de Automoción Vilar do Colo, en «De 0 a 100»: «Co lixo facturamos case 3 millóns ao ano»

«O 98 % do noso negocio é o lixo», di Francisco Fernández, fundador de Automoción Vilar do Colo. Formado no IES de Fene no eido da automoción, centrou o seu negocio na reparación, venda e aluguer de maquinaria de limpeza e camións do lixo. Unha especialización que agora considera «un piar fundamental» do grupo de empresas que lidera, no que figura tamén un taller de vehículos lixeiros e un negocio de transporte de formigón. Foi en 2018 cando deixou a multinacional na que estivo durante 13 anos reparando vehículos de xestión de residuos de catro países diferentes e decidiu emprender o seu propio camiño. «Realmente empezar empecei no mundo dos recambios, que non me gustaba, despois nesa empresa na que estiven adquirín moitos coñecementos e agora, seis anos despois damos traballo a 25 persoas», sinala orgulloso do camiño percorrido. Ao alumnado do que foi o seu centro aconselloulle «equivocarse» e, especialmente, empregarse «no que lle gusta a un» porque o máis importante que temos é «o tempo», que «é o noso ben máis prezado». A diversificación parece estar presente tamén nos plans a medio prazo deste empresario cabanés, que pensa en ampliar as súas instalacións e mesmo estuda realizar unha operación inmobiliaria proximamente

Iago García / Alex López-Benito / Senén Rouco

16 may 2024

Rubén Fernández, de Casa Castelao, en «De 0 a 100»: «En 2018 chorei diante de dous clientes, pensei que tiñamos que pechar»

Casa Castelao, nacida hai un cuarto de século na Fonsagrada, é unha homenaxe ás matanzas tradicionais de dona Carme, a avoa do actual conselleiro delegado de empresa, Rubén Fernández. Dende a montaña lucense, a 1.000 metros de altitude, está especializada en produtos de porco. «Grazas a nós, o butelo, tan tradicional aquí, chega a moitos lugares», sinala orgulloso Fernández. Tamén salazóns, destacando o lacón e a panceta. Xamón, chourizo... «temos en total 35 referencias no noso portafolio e a calidade dos nosos produtos é moi aprezada en Galicia, que era unha das nosas preocupacións». O empresario volveu ao centro no que el mesmo estudou, o IES Fontem Albei da Fonsagrada, para compartir no programa que La Voz de Galicia realiza coa colaboración da consellería de Educación, os segredos do empredemento empresarial. «O meu principal consello é que non teñan medo a equivocarse, que se formen e que arrisquen. Eu mesmo no 2018 chorei e non me da vergoña dicilo diante de dous clientes porque pensei que tiñamos que pechar», lembrou diante das cámaras. Agora, seis anos despois, parece superada aquela crise da peste porcina africana que tamén afectou aos produtores europeos. «Tamén a guerra de Ucrania provocou que aumentaran os nosos custes de produción pero non pensamos rebaixar a calidade da nosa materia prima, así que temos que subir os prezos procurando manter un equilibrio pero sen perder», detalla sobre a actual situación no mercado. Casa Castelao mantén unha notable presenza na zona norte peninsular e tamén en Portugal e o obxectivo é medrar na exportación, estando xa presentes en países europeos e nalgúns ao outro lado do Atlántico como a República Dominicana ou México

IAGO GARCÍA / SENÉN ROUCO / ÁLEX LÓPEZ-BENITO

03 may 2024

Sofía Rodríguez, de theCosmethics, en «De 0 a 100»: «Cosmética ética é venderlle a unha clienta só os produtos que realmente necesita»

O programa que achega exemplos de emprendemento a centros educativos de secundaria da man de La Voz e a consellería de Educación levou ao IES Lagoa de Antela de Xinzo de Limia a unha das fundadoras do «ecommerce de cosmética». Formada nese centro, e posteriormente estudante de empresas e relacións internacionais, apostou por adicarse ao que realmente lle gustaba. «Esa é a clave dende o meu punto de vista para botar a andar un negocio que non sabes cando empeza se vai ir ben ou mal, que che guste realmente o que queres facer», dixo a limiá ao alumnado. A empresa botou a andar en Allariz en 2011, primeiro contaba con tenda física e web, pero hoxe en día está xa plenamente adicada Sofía e as súas compañeiras ao negocio online. «O que nos distingue é a selección dos produtos, orgánicos, naturais e de calidade e o noso asesoramento, buscando a fidelidade da clientela», sinala Rodríguez. Sirven 1.500 referencias distintas a toda Europa e contan tamén cunha marca propia. No último exercizo, theCosmethics, está dando beneficios despois dunha ampliación de capital en 2020 que as fixo medrar en plena pandemia. «Nós mesmas sabemos que vendemos ingredientes e resultados por iso somos as primeiras en testar os produtos, saber como funcionan e así poder dicirlle ás nosas clientas cómo lles vai a funcionar», detalla orgullosa do seu día a día. «Cosmética ética é venderlle a unha clienta só os produtos que realmente necesita», conclúe sobre a súa labor

IAGO GARCÍA / SENÉN ROUCO / ÁLEX LÓPEZ-BENITO

03 may 2024
Belén Reimondo, fundadora de Belén Cars en Ferrol

Belén Reimondo, de Belén Cars, en «De 0 a 100»: «Mercamos un coche para os vindeiros dez anos, con ese horizonte nunca recomendaría un eléctrico»

O programa que achega exemplos de emprendemento a centros de secundaria da man de La Voz en colaboración coa consellería de Educación, convidou á empresaria Belén Reimondo para falar do seu negocio de compraventa de coches, Belén Cars. Con sede en Ferrol, é a súa aposta persoal despois de 25 anos adicada de cheo á venda de coches. Aos alumnos de secundaria do centro onde esta mariñá estudou, o IES Dionisio Gamallo de Ribadeo, explicoulles os motivos que a levaron a deixar de ser traballadora por conta allea, pasando a ser a súa propia xefa. «Aproveitei a miña experiencia en vehículos de alta gama para ofrecer un servicio de mediación, no que a cambio dunha comisión, buscamos no mercado de segunda man o coche que mellor se adapta ás necesidades dos nosos clientes», explica Reimondo. Para ela, a pesar do tempo que leva entregando vehículos, trátase dunha merca «especial e cun gasto importante» e sempre é «gratificante» ver que lle entregas algo «tan desexado» a unha persoa. Con menos de dous anos dende a súa fundación, Belén Cars vendeu 97 vehículos en 2023, unha cifra que leva a Reimondo a pensar en ampliar o negocio. Iso sí, de momento aínda centrada nos vehículos movidos por motores de combustión. «Os meus clientes veñen buscando un coche para a vindeira década, que lles permita usalo en calquer circunstancia e iso os eléctricos aínda non o permiten pola súa autonomñia e infraestructura de recarga», di Belén. «Nun futuro a autonomía e a rede de carga mellorará, non teremos que estar pendentes de planificar viaxes longas con eles e quizais permitan ser usados por calquera persona en todas as circunstancias, algo que agora non é así», conclúe

IAGO GARCÍA / ÁLEX LÓPEZ-BENITO / SENÉN ROUCO / JORGE GARCÍA

26 mar 2024

La tecnología al servicio de la generación renovable

Iberdrola ubicará en la central hidroeléctrica de bombeo de Santiago Sil-Xares, situada en el municipio de Vilamartín de Valdeorras, una batería de cinco megavatios a la hora que optimizará su funcionamiento. El proyecto, clave en la integración de las renovables, reforzará la apuesta de la compañía por la zona. "Los sistemas de almacenamiento hidroeléctrico, tal y como subraya Miguel Ángel López -responsable de Generación Sil-, son la única modalidad con capacidad suficiente para poder integrar el resto de las tecnologías renovables y evitar así las desconexiones de este tipo de instalaciones, como ha estado sucediendo con los recursos eólicos o como pasa también con la energía solar".

Álex López-Benito / Senén Rouco

29 feb 2024

Mariví Álvarez, en «De 0 a 100»: «Desde Tomiño podemos servir en Berlín unha das nosas 3.000 plantas en só 72 horas»

Coplant xurde da unión de viveiros da comarca de Baixo Miño para dispoñer dunha plataforma loxística e comercializadora que dea saída á planta ornamental que cultivan. Dispoñen de 3.000 referencias diferentes e, cada ano, 6 millóns de plantas saen das súas instalacións para ser vendidas, a metade delas exportadas no continente europeo. «Estamos preparados para seguir medrando ata un 30% máis e caracterizámonos polo just in time. Se pides unha planta nos países de Europa nos que estamos presentes chega en arredor de 72 horas», sinala Álvarez. Ante alumnos de bacharelato defendeu a importancia do sector primario na comarca, que serve para «fixar poboación» e ofrece soldos e empregos de alta cualificación: «Dos 130 empregados de Viveiros Río Tollo hai perfís moi técnicos, cualificados e de enxeñaría, temos que erradicar a imaxe de que non é un sector moderno e de futuro».

Iago García / Álex López-Benito / Senén Rouco

16 feb 2024

José Manuel Núñez en «De 0 a 100»: «Hai moitos chourizos no Reino Unido»

55 anos de historia en constante evolución que foron resumidos polo conselleiro delegado de Torre de Núñez no IES Nosa Señora dos Ollos Grandes de Lugo grazas ao programa de La Voz en colaboración coa consellería de Educación. A empresa naceu con Manuel Núñez e Asunción Torre indo casa por casa polas matanzas. Recollían os mellores produtos e vendíannos nas feiras. En moitas. En Galicia e nas comunidades limítrofes. Co paso do tempo completaron o negocio cun hotel na cidade luguesa. No século XXI convertéronse en fabricantes e foron medrando ata chegar ás actuais cifras de negocio. Son líderes en vendas de produtos cárnicos do porco no noroeste peninsular e pecharon o 2023 con 40 miilóns de euros de facturación. Ademais da sede en Conturiz, na cidade amurallada, as súas instalacións de O Corgo teñen capacidade para secar a abraiante cifra de máis de medio millón de xamóns cada ano. Actualmente case 2 de cada 10 produtos que venden, fanno no estranxeiro. E o obxectivo é seguir aumentando as cifras de negocio, a pesares de que o aumento de custo das materias primas nos últimos tempos non llo pon fácil. «Para nós o aumento dus custos está no 22% e tan só subimos as nosas tarifas un 8%», indica José Manuel Núñez, director xeral da empresa.

Iago García / Senén Rouco / Álex López-Benito