Una abondante representación del cine asturianu protagoniza la sección Esbilla del FICX
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Directores como Alex Galán, Omar Tuero o Enrique Sánchez Lansch van presentes les so obres últimes na 62 edición del festival
31 oct 2024 . Actualizado a las 11:54 h.La Sección Esbilla Equí y n’otru tiempu compón un interesante abanicu de pieces que transiten suxerentes territorios dientro de la non ficción, y cuenta con una abondante presencia de cine asturianu, con hasta ocho títulos (co)producíos n'Asturies y/o (co)dirixíos por cineastes de la nuesa comunidá. Anguaño inclúi l'estrenu estatal de cuatro curiosos títulos (As the Tide Comes In de Juan Palacios & Sofie Husum, Pol Pot Dancing d'Enrique Sánchez Lansch, Los capítulos perdidos de Lorena Alvarado y The Flats de Alessandra Celesia); y la premiere mundial de trés llargumetraxes (Sumariu 3/94 d'Abel García Roure, Armamento musical de José Riveiro y Planta - 1 de Konchi Rodríguez).
Estrenada en Tesalónica, película inaugural en Visions du Réel, As the Tide Comes In (Dinamarca) de Juan Palacios & Sofie Husum Johannesen avérase, con una mirada observacional y humanista que tresciende la pantalla, al últimu llabrador d'una pequeña isla danesa onde los sos ocho kilómetros cuadraos son amenaciaos pol cambéu'l climáticu. Juan Palacios retorna al FICX tres el so pasu pola edición 57 del certame xixonés con Pando.
Abel García Roure, cineasta y ayudante de dirección de José Luis Guerin, Mercedes Álvarez o Isaki Lacuesta, llogra con Sumariu 3/94 (España) españar la teórica oxetividá d'un relatu xudicial al cuntar la hestoria d'un home acusáu de matar a la so vecina. La película adapta la novela homónima de María Salgado, Jaron Rowan, Raquel Taranilla y Kenneth Goldsmith, construyida a partir de los testos del sumariu d'un casu real.
La realizadora venezolana Lorena Alvarado presenta cola so ópera prima Los capítulos perdidos (Venezuela) una formosa hestoria onde una moza enfrenta, al tornar a Caracas tres años nel estranxeru, cambeos como los qu'implica la perda de memoria de la so güela. La cinta foi escoyida nos certames de Marsella, Munich y Locarno y premiada nel Festival Internacional de Monterrey.
The Flats (Francia, Bélxica, Irlanda, Reinu Uníu) de Alessandra Celesia pon el focu nun barriu de Belfast p'afrontar los estragos del violentu conflictu ente católicos y protestantes. El filme, qu'ufierta un necesariu análisis pa mirar al futuru, llogró'l Premiu al Meyor Llargumetraxe nel Festival Internacional de Documental d'Irlanda.
En Que se sepa (Indarkeriaren oi(h)artzunak) (España), Amaia Merín y Ander Iriarte acompañen a Tamara Muruetagoiena, quien espón con detalle l'impuestu revolucionariu, el secuestru per parte d'ETA, l'acoso del Estáu y la presión política, la detención del so padre y la so madre, les tortures, l'asesinatu… Una mirada serena al conflictu vascu premiada nel Festival de Cine y Derechos Humanos de San Sebastián.
En Territory, el director de Salvajes y Il Mulín, l'avilesín Álex Galán, adiéntrase nel iviernu de la estepa d'Asia Central p'acompañar al actor serbiu Darko Peric (conocíu por La casa de papel), nun camín de redención peles altes montes de Kirguistán. El filme, con percorríu per festivales como Moscú, Torino o'l Atlántida de Mallorca, cuenta amás con una impresionante fotografía a cargu del tamién avilesín David Rodríguez Muñiz y con banda sonora de Delaporte.
El director hispanu-alemán orixinariu de Xixón Enrique Sánchez Lansch cuenta en Pol Pot Dancing (Alemaña, Noruega) la hestoria d'una baillarina de danza Khmer, una disciplina tradicional que cola revolución de Pol Pot pasó a ser perseguida hasta'l puntu de casi aniquilar a la totalidá de la xente que se dedicaba a ella y a la so enseñanza. Lansch sirvióse d'imaxes, tanto d'archivu como recién, pa facer un perinteresante analís históricu sobre la identidá d'un territoriu marcáu pol xenocidiu.
El cineasta asturianu Omar Tuero, que'l so enfoque cinematográficu xira al rodiu de la memoria histórica y la identidá cultural, desvela en L'Escaezu de les Piedres la hestoria de los campos de concentración franquistes n'Asturies, centrándose nel d'As Figueiras-Arnao, l'únicu puramente destináu a muyeres y neños.
En La revolución de las musas (España), Mar Nantas, Juno Álvarez y Yaiza de Llano esquicen el papel de les muses na Hestoria del Arte Occidental resaltando la so estrecha vinculación cola obra de los denominaos grandes xenios como co-creadores. Les directores vuelven al FICX, onde estrenaron en 2019 el so curtiumetraxe DIYSEX, nel que reflexonen sobre l'usu de la imaxe y el llinguaxe na pornografía.
Daniel Lovi presenta con Engarradiella una película que fai una crítica de los ataques al colectivu LGTBIQ+ dientro de la música y especialmente nel punk. Nel llargumetraxe, creáu arriendes de la producción del discu homónimu, revisítense y revisiónense clásicos de la escena punk con lletres qu'aluden a la llucha del colectivu.
Manuel García Postigo cuenta en Montiana. Ente horros y chimenees la hestoria d'esti pobláu asturianu surdíu pa dar agospiamientos a los trabayadores de la gran empresa siderúrxica local, que dio llugar a una fuerte agrupación vecinal.
La directora Konchi Rodríguez vuelve componer un filme xunto al so alumnáu. Si en 2019 destacó col falsu documental Robertina Turón, nesta ocasión realiza xunto colos estudiantes del IES Doña Jimena, Planta -1. Mientres investiga la contracultura nos años 60 n'EE.XX., el llargumetraxe supón un significativu viaxe de autoconocimientu pal alumnáu.
N'Armamento musical, José Riveiro analiza'l conflictu bélicu dende un novedosu puntu de vista: el del poder armamentísticu de la música. El cineasta llogró'l Premiu al Meyor Llargumetraxe Asturianu del FICX en 2015 con La base del éxito.